Tuesday 3 January 2012

ေတာင္းၾကီးကုိ ျပန္ယူလာပါ ....


မိဘတု႔ိသည္ သားသမီးမ်ားကုိ သြန္သင္ဆုံးမ၊ လမ္းညႊန္ျပရာ၌ ဆုိဆုံုးမ ရုံသာမဟုတ္ဘဲ စံနမူနာမ်ားျဖင္႔ပါ ျပသေပးရမည္။ သူတုိ႕၏ တာဝန္မ်ားနွင္႔ ဝတၱရားမ်ားကုိ မည္သုိ႔ျဖည္႕က်င္႔ရသည္ကုိ သူတုိ႔အား သင္ျပေပးပါ။ လူၾကီးမ်ားနွင္႔ မိဘမ်ားကုိ မည္သုိ႕ေက်းဇူးဆပ္ရသည္ကုိလည္း ညႊန္ျပေပးပါ၊ စံနမူနာျဖင္႔ သင္ၾကားေပးျခင္းကုိ ကေလးတုိ႔က အေကာင္းဆုံးသင္ယူနုိင္ၾကျပီးလွ်င္ အေကာင္းဆုံးမွတ္မိၾကသည္။

            တစ္ခ်ိန္က ငယ္ရြယ္ေသာဇနီးေမာင္နွံတစ္စုံသည္ ခင္ပြန္၏ ဖခင္နွင္႔ အတူေနထုိင္ၾက၏ ။ ဤအဘုိးအုိသည္ အလြန္ ဒုကၡေပးသူျဖစ္၏ ၊အျမဲလိုလုိစိတ္တုိျပီး မရပ္မနားညည္းညဴဆူပူေနေလ႔ရွိ၏။ ေနာက္ဆုံး၌ ထုိဇနီးေမာင္နွံသည္ အဘုိးအုိကုိ စြန္႔ပစ္ရန္ ဆုံးျဖတ္လိုက္၏ ။ ခင္ပြန္းျဖစ္ေသာ ေယာက်ာ္းသည္ သူ႕ဖခင္ကုိ ေတာင္းၾကီးတစ္လုံးထဲတြင္ထည္႔ျပီးလွ်င္ ေတာင္းကုိ ပခုံးေပၚတင္၍ထမ္း၏ ၊ အိမ္မွ ထြက္ခြါမည္ျပဳစဥ္ ဆယ္နွစ္သားအရြယ္ရွိ သူ၏ သားငယ္ကေမးလုိက္၏­=အေဖ….အဘုိးကုိဘယ္ယူ သြားမလုိ႕လဲ?

        ဟုိး…..ေတာင္မ်ားေပၚမွာ သူ႕ ဘာသာသူရပ္တည္ေနထုိင္ဖုိ႔အတြက္ အဘုိးအုိကုိ တစ္ေအာင္႔ၾကာေအာင္ သြားပုိ႕ထားမယ္…ဟု အေဖက ရွင္းျပ၏။

        သူ႕ဖခင္က အဘုိးအုိကုိထမ္း၍ ထြက္ခြါသြားစဥ္….သားငယ္သည္ တိတ္ဆိတ္စြာ ေစာင္႔ၾကည္႔ေန၏၊ ထုိ႔ေနာက္ ရုတ္တရက္ေအာ္ ေျပာလိုက္၏---အေဖ….အဲဒီ ေတာင္းၾကီးကုိျပန္ယူလာဖုိ႔ မေမ႕နဲ႕ေနာ္….။
      ထုိအမ်ဳိးသားသည္ အ႔ံအားသင္႔ျပီး ေျခလွမ္းရပ္ဆုိင္းသြား၏ ။ထုိ႕ေနာက္ -ဘာေၾကာင္႔လဲ?..ဟုသားကုိေမးလုိက္၏ ။

     အေဖကုိယ္တုိင္ အုိမင္းလာတဲ႔ အခါ အေဖ႔ကုိေတာင္းထဲထည္႔ျပီး ေတာင္ေပၚမ်ားဆီသြားပုိ႔ဖုိ႔ ေတာင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္လုိပါလိမ္႔မယ္-ဟု သားက ျပန္ေျပာ၏ ။ ထုိအခါမွ စ၍ သူ႕ဖခင္ကုိ ေကာင္းစြာျပဳစုျပီးလွ်င္ ဖခင္လုိအပ္သမွ်ကုိ ျဖည္႕ဆည္းေပးေလး၏ ။
      အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းၾကေသာ မိဘအခ်ဳိ႕ရွိၾကပါသည္ ။ သူတုိ႕သည္ အခ်ဳိ႕ေသာ မေကာင္းမွဳမ်ားကုိ က်ဴးလြန္ၾကျပီးလွ်င္ အိမ္၌ၾကမ္းတမ္းသည္႕စကားမ်ားကုိ သုံးနုန္းၾက၏ ။
       မိဘမ်ားသည္ မိမိတုိ႕၏ကေလးမ်ားေရွ႕ေမွာက္၌ တစ္စုံတစ္ခုကုိျပဳလုပ္လွ်င္ အထူးသတိထားသင္႔ၾကပါသည္ ။ကေလးငယ္တုိ႔က အတုျမင္ အတတ္သင္ၾကမည္ျဖစ္၍ စံနမူနာမျပၾကပါနွင္႔ ။
          ကေလးမ်ားကုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ပုံကုိ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ထားေသာ ေအာက္ပါကဗ်ာသည္ ကေလးမ်ားကုိပ်ဳိးေထာင္ရန္ နည္းပညာအျဖစ္ လက္ေတြ႕ ၾသဝါဒ အခ်ဳိ႕ကုိ ေဖာ္ျပထား၏-

 အကယ္၍ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ သည္းခံမူနွင္႔ အတူေနထုိင္ရလွ်င္သည္းခံတတ္လာလိမ္႔မည္၊

အကယ္၍ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ အားေပးမူနွင္႔ အတူေနထိုင္ရလွ်င္ သူ႕ကုိယ္သူ အားကုိးတတ္လာလိမ္႔မည္၊

အကယ္၍ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းနွင္႔ အတူေနထုိင္ရလွ်င္ ေကာင္းသည္ကုိတန္ဖုိးထားတတ္လာလိမ္႔မည္ ၊

အကယ္၍ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ တရားမွ်တမူနွင္႔ အတူေနထုိင္ရလွ်င္ သူသည္ တရားမွ်တစြာ ျပဳမူတတ္လာလိမ္႕မည္၊

အကယ္၍ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ လုံျခဳံမူနွင္႔ အတူေနထုိင္ရလွ်င္ သူသည္ ယုံၾကည္မူရွိလာလိမ္႔မည္ ၊

အကယ္၍ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ သေဘာတူညီျခင္းနွင္႔ အတူေနထုိင္ရလွ်င္ သူသည္ သူ႕ကုိနွစ္သက္တတ္လာလိမ္႔မည္၊

အကယ္၍ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ လက္ခံျခင္း- ခ်စ္ခင္ျခင္းတုိ႔နွင္႔ အတူေနထုိင္ရလွ်င္ သူသည္ ေလာကတြင္ အခ်စ္ကုိ ရွာတတ္လာလိမ္႔မည္ ။

ေပါ႔ေပါ႕တန္တန္ေနတတ္ၾကေသာ မိဘမ်ားသည္ သားသမီးတုိ႕အား ကုိယ္က်င္႔တရားလမ္းညႊန္မူမေပး ဘဲ ေနခ်င္သလိုေနထုိင္ရန္ ခြင္႔ျပဳထားၾက၏ ။သားသမီးတုိ႔ လူၾကီးမ်ားျဖစ္လာၾကသည္႕ အခါမွသာ သြန္သင္ဆုံးမမည္ဆုိလွ်င္ ေအာင္ျမင္နုိင္ပါ႔မလားဟု ေမးဖြယ္ရာ ရွိ၏ ၊ ႏြားအုိၾကီး အေမာ႔သင္သလုိ အခ်ိန္ေႏွာင္းသြားျပီ ျဖစ္လိမ္႔မည္ ။

တစ္ေန႕ပတ္လုံး စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္မက္ေနမည္႕အစား သားသမီးတုိ႕ကုိ ေမတၱာတရား-ေလးစားမူ-သင္႔တင္႔ညီညြတ္စြာေနထုိင္တတ္မူနွင္႔ အထူးသျဖင္႔ ကမၻာျပည္သူ႕ သားေကာင္း သားမီးေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေျမာက္ေရးတုိ႔ကုိ သင္ၾကားေပးနုိင္ေအာင္ အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ရမည္ ။

ဆရာ ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္- ေသာက. ေဒါသ. အတၱ ဘဝအခက္အခဲဟူသမွ် ေက်ာ္လႊားအံ႔            စာအုပ္မွ…ကူးယူေဖာ္ျပေပးပါသည္။

စာဖတ္သူ အားလုံး ေဘးရန္ကင္းကြာ-စိတ္ခ်မ္းသာျပီး လုိအင္ဆႏၵ မွန္သမွ်တုိ႕ လုံးဝ ဥႆုံျပည္႔ စုံ နုိင္ၾကပါေစ…..

                                                                           အရွင္ကု႑လ(ဟိတကာရီ)

No comments:

Post a Comment