လူတုိ႔၏ စိတ္ကုိ တိတ္သဆိတ္ျခိမ္းေျခာက္ေနေသာ အျခား ေၾကာက္ရြံ႕မူ တစ္မ်ဳိးလည္း ရွိေသး၏ ။ ယင္းသည္ကား သဘာဝ၏ မထိန္းခ်ဳပ္နုိင္ေသာ စြမ္းအားမ်ားနွင္႔ မသိနုိင္ေသာ အရာတုိ႕ကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းျဖစ္၏ လူသားသည္ ေရွးေရွးေသာ အခါက တိရစၦာန္ရုိင္းမ်ားနွင္႔ အျခားေသာ မ်ဳိးႏြယ္စုတုိ႕၏ တုိက္ခုိက္မူမ်ားမွ သူ႕ကုိ ကာကြယ္ရန္ ဆည္းပူးေလ႔လာေနစဥ္ အတြင္း အထက္ပါ ေၾကာက္ရြံ႕မူက သူ၏ ေနာက္သုိ႔ ေခတ္ အဆက္ဆက္ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ပါေနခဲ႔၏ ။အရုိင္းဘဝ၏ ရွည္လ်ားေသာညဥ္႔မ်ား`၌ သဘာဝစြမ္းအားမ်ားနွင္႔ ရင္ဆုိင္နုိင္ရန္ ထာဝရၾကဳိးပမ္းေနစဥ္ အတြင္း အယူသည္းမူ၏ မ်ဳိးေစ႔မ်ားကုိ လူ၏ စိတ္`၌ ပ်ဳိးစုိက္ၾကဲျပီး ျဖစ္သြားခဲ႔ေပ၏ ။ ဤ အယူသည္းမူသည္ ယေန႕တုိင္ေအာင္ပင္ ဆက္လက္ တည္ရွိေနေပ၏ ။
ေရွးက်ေသာ မူရင္းအဓိပၸာယ္အယူအဆအရ ေဖာ္ျပရာတြင္ ေၾကာက္ရြံ႕မူ ဆုိသည္မွာ ေၾကာက္ရြံ႕မူကုိ ျဖစ္ေပၚေစသည္႔အေျခအေနမွ ထြက္ေျပးရန္ၾကဳိးပမ္းျခင္းမ်ားနွင္႔လည္းေကာင္း ၊ ေသြးဆုတ္၍ အသားျဖဴျခင္း-ကုိယ္တုန္ခါျခင္း-နွလုံးခုန္ ျမန္လာျခင္း-ပါးစပ္ေျခာက္ေသြ႕ျခင္း စသည္႕ ဇီဝကမၼေဗဒေျပာင္းလဲမူမ်ားနွင္႔လည္းေကာင္း၊ ဤ သုိ႕ေသာ ဝိေသသလကၡဏာမ်ားနွင္႔ယွဥ္စပ္ေနေသာ ျပင္းျပသည္႕ခံစားမူျဖင္႔ တုံျပန္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိ၏ ။
ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ စိတ္ပညာရွင္ ဇီဝကမၼေဗဒပါရဂူတစ္ဦးျဖစ္သူ ဂၽြန္ဘရုတ္ဒတ္(စ္)ဝတ္ဆင္၏ အဆုိအရ--ေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ သင္ယူရန္မလုိေသာ ျပင္းျပေသာ ခံစားမူျဖင္႔ တုံ႔ ျပန္ခ်က္သုံးမ်ဳိးတြင္ တ တစ္မ်ဳိးျဖစ္၏ ။ က်န္နွစ္မ်ဳိးမွာ ခ်စ္ျခင္းနွင္႔ စိတ္ဆုိးျခင္းတုိ႕ျဖစ္ၾက၏ ။-ဝတ္ဆင္၏ အယူအဆအရ ေမြးခါစ ကေလးငယ္သည္ သူ႕ကုိ ထိန္းေပးထားသည္႔ ေအာက္ခံ ကူ ညီမူ ရုပ္တရက္ လြတ္သြားေသာေၾကာင္႔လည္းေကာင္း၊ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံမ်ားကုိ ၾကားရေသာေၾကာင္႕လည္းေကာင္း ေၾကာက္စိတ္ကုိစတင္ရရွိလာ၏ ။ထုိကေလးငယ္သည္ပင္ ေၾကာက္စရာ မရွိေၾကာင္း အေသအခ်ာအားကုိးစရာ ရွိေၾကာင္းကုိသိရန္ ခ်စ္ခင္မူနွင္႔ အသိေပးနွစ္သိမ္႔မူတုိ႔ လုိအပ္သည္ဟု ဝတ္ဆင္ယူဆ၏ ။ မိခင္၏ ၾကင္နာယုယမူသည္ အေျခခံစုိးရိမ္ေၾကာင္႔ၾကမူမွ ေပၚေပါက္လာေသာ စိတ္တင္းက်ပ္မူမ်ားကုိ ေျဖေလ်ာ႕ေစနုိင္သည္ ။
ေမြးစကေလးငယ္၏ အခ်ဳိ႕ေသာေၾကာက္ရြံ႕မူတုိ႔သည္ ကေလး၏ အတိတ္ ဘဝနွင္႔ ဆက္စပ္ေနသည္ဟု ယုံၾကည္ရ၏ ။ ထုိေၾကာက္ရြ႕မူမ်ားသည္ ကေလးငယ္၏ စိတ္အစဦးတြင္ လုိက္ပါလာၾကျပီး ထင္ထင္ရွားရွား လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ တည္ရွိေနၾက၏ ။ ထုိေၾကာက္ရြံ႕မူတုိ႕နွင္႔ဆက္စပ္ေနေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားသည္လည္း ကေလးငယ္စဥ္ အရြယ္`၌ ကေလး၏ စိတ္တြင္ တစ္ခါ တစ္ရံ ထင္ေပၚလာၾက၏ ။
သူ၏ နားလည္နုိင္ေသာ နယ္ပယ္ကုိ ေက်ာ္လြန္သြားသည္အခါ၊ တစ္နည္း သူနားမလည္နုိင္သည္႔ အင္းအားစုမ်ားနွင္႔ ရင္ဆုိင္ ေတြ႔ရေသာအခါ လူရုိင္းနွင္႔ တိရစၦာန္တုိ႔၏ အၾကားရွိျခားနားမူသည္ ေပၚလြင္လာ၏ ။တိရစၦာန္သည္ ပင္ကုိ သဘာဝအသိျဖင္႔ အေျခအေနနွင္႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြတု႔ံျပန္ရင္း ထုိအင္အားစုေအာက္တြင္ ေသဆုံးၾကရ၏ ။လူရုိင္းကား ထုိသုိ႕မဟုတ္၊ သူ႕ထက္ခြန္အားၾကီးၾကေသာ တိရစၦာန္ရုိင္းမ်ားနွင္႔ ဝန္းရံခံရေသာအခါ`၌လည္ေကာင္း၊ မုိးၾကီး-ေလၾကီး-မုိးၾကဳိးနွင္႔ လွ်ပ္စီးကဲ႔သုိ႕ေသာ သဘာဝခြန္အားမ်ားနွင္႔ ရင္ဆုိင္ရေသာအခါ`၌လည္းေကာင္း၊ ငလ်င္လွဳပ္ျခင္း-မီးေတာက္ေပါက္ကြဲျခင္း-ကပ္ေရာဂါ ဆုိက္ေရာက္ျခင္းစသည္႔ သဘာဝေဘးဆုိးမ်ားနွင္႔ ၾကဳံေတြ႔ရေသာအခါ`၌လည္းေကာင္း၊ လူရုိင္းသည္ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔လ်က္ ေျမျပင္ေပၚတြင္ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ကာ မသိနုိင္ေသာ စြမ္းအားမ်ားထံမွ အကာအကြယ္ေပၚရန္ အကူအညီကုိ ေတာင္းခံ၏ ။
သူ၏ျပင္ပတြင္ စြမ္းအားတစ္ရပ္ရွိသည္ဟူေသာ သူ၏ေရွးဦးယူဆခ်က္မွ ေရွးလူရုိင္းတုိ႔သည္ ဘာသာေရးထုံးတမ္းဓေလ႔နွင္႔ ကုိးကြယ္ျခင္းတုိ႕ကုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ႔ၾက၏ ၊ သဘာဝစြမ္းအားမ်ားကုိ သူတုိ႔၏ ဘုရားမ်ားအျဖစ္ ျပဳလုပ္ခဲ႔ၾက၏ ။သူတုိ႔ကုိ ေက်နပ္သေဘာက်ေအာင္ ျပဳလုပ္နုိင္သည္႕နည္းတူ ထုိသဘာဝစြမ္းအား--ဘုရားမ်ားကုိလည္းဆုေတာင္းျခင္းျဖင္႔ ေက်နပ္နွစ္သက္ေစနုိင္သည္ ဟု သူတုိ႔ယူဆၾက၏ ။ ေကာင္းေသာ အင္အားစုမ်ားသည္ ေကာင္းေသာ -နတ္ဘုရားမ်ား ျဖစ္လာၾကျပီးလွ်င္ဆုိးရြားသည္႔အင္အားစုမ်ားမွာ ဆုိးရြားေသာ-နတ္ဘုရားမ်ား ျဖစ္လာၾက၏ ။
သဘာဝ၏ အေျခံနိယာမမ်ားကုိ နားမလည္နုိင္ၾကေသာ လူအေပါင္းဆီသုိ႔ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းသည္ ဝင္ေရာက္လာ၏ ။ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းသည္ အယူသီးေသာယုံၾကည္မူမ်ားကုိ စတင္ျဖစ္ေပၚေစေသာ အေျခခံသေဘာတရား သုိ႕မဟုတ္ လွဳံ႕ေဆာ္မူ တစ္ရပ္ျဖစ္၏ ။ ဖန္ဆင္းရွင္၏ ျငဳိျငင္မူကုိ ခံရသည္ဟူေသာ အယူအဆကို ဘာသာတရားမ်ားစြာ၏ ဘာသာဝင္မ်ားတုိ႔၏ စိတ္ဝယ္ သြတ္သြင္းေပးထားၾကသည္ ။ဤ ဘာသာဝင္မ်ားသည္ အစစ အရာရာကုံလုံျပည္႔စုံဖုိ႕အတြက္ ဘုရားသခင္အေပၚ တည္မွီေနသည္ဟု ယုံၾကည္ၾက၏ ။
အခ်ဳိ႕ေသာ ဘာသာေရးစနစ္မ်ားနွင္႔ ကုိးကြယ္မူတုိ႔၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္သည္ မသိျမင္နုိင္ေသာစြမ္းအားကုိ ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ေသာ ပင္ကုိ သဘာဝ၏ အလုိအေလ်ာက္ ေၾကာက္ရြံ႕မူေပၚတြင္ အေျခခံထားၾက၏ ။ ဘာသာတရားမ်ားက ဖန္တီးထားၾကေသာ ေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ ေၾကာက္ရြံ႕မူမ်ားတြင္ အဆုိးဆုံးအသြင္ျဖစ္၏ ။ အေၾကာင္းမွာ ထုိေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ စိတ္ကုိေထာက္ေျခာက္ထဲ`၌ အက်ဥ္းခ်ထားေပးေသာေၾကာင္႔ျဖစ္၏ ။ ေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ အယူသီးမူၾကီးထြားလာရန္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးျပီးလွ်င္ အယူသီးမူကုိ မသိမူ ---အဝိဇၨာ၏ ျမဴထုထဲတြင္ ရွင္သန္ ဖြံ႕ျဖဳိးေနေပ၏ ။
လူသားသည္ သူ၏ ျပႆနာမ်ားကုိ အျမဲတေစေျဖရွင္းေပးနုိင္ျခင္းမရွိေသာ အဆက္မျပတ္ ေျပာင္းလဲေနသည္႔ ဤကမၻာ`၌ သူနွင္႔ သူခ်စ္ေသာသူမ်ားအတြက္ လုံျခဳံမူကုိ ေမွ်ာ္ကုိးတမ္းတမိ၏ ။ တစ္စုံတစ္ခုေသာျပႆနာကုိ ဝန္းရံထားၾကေသာ အေျခအေနမ်ား ေျပာင္းလဲသြားျပီးလွ်င္ အျခားေသာ ျပႆာနာ အသစ္မ်ား ေပၚေပါက္လာၾကသျဖင္႔ သူသည္ ယခင္ အတုိင္းပင္ စိတ္ရူတ္ေထြး၍ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘဲ က်န္ရစ္၏ ။ သူသည္ ပင္လယ္ကမ္းေျခတြင္ သဲရဲတုိက္မ်ားကုိ တည္ေဆာက္ထားျပီးေနာက္ လိမ္႔တက္လာေသာလွဳိင္းလုံးတုိင္းကုိ စုိးရြံ႕ေနရသည္႕ကေလးငယ္ပမာ စုိးရိမ္ေၾကာင္႔ၾကလ်က္ရွိ၏ ။
ဤသုိ႕လုံျခဳံမူကုိ ေတာင္႔တ၍ ေသျခင္းတရားကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ေနမူတုိ႔ေၾကာင္႔ လူသားသည္ အယူသီးျခင္း၏ သားေကာင္းအျဖစ္သုိ႔ က်ေရာက္သြား၏ ။ စၾကဝဠာ၏ နက္နဲသိမ္ေမြ႔မူနွင္႔ဝန္းရံေနေသာ လူသားသည္ သူေၾကာင္ရြံ႕ေသာ အရာမ်ား`၌ ယုံၾကည္အားကုိးမူကုိ သူျပဳစုပ်ဳိးေထာင္၏ ။မသိမူ--အဝိဇၨာနွင္႔ မသိနားမလည္နုိင္ေသာ အရာကို ေၾကာက္ရြံ႕မူတုိ႔သည္ပင္ ရွးဦး ဘာသားေရးယုံၾကည္မူမ်ားကုိ ျဖစ္ေပၚလားေစၾက၏ ။စၾကဝဠာ၏ အလုပ္ လုပ္ေနပုံမ်ားကို မည္သည္႔အခါမွ် မမွားယြင္းနုိင္ေသာ သဘာဝလြန္ဘုရားသခင္မ်ား၏ ဖန္ဆင္းမူျဖင္႔ ရွင္းျပၾက၏ ။ ဘုရားသခင္မ်ားသည္ ့ျဖစ္ပ်က္သမွ် အရာ အားလုံးကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ထားၾကသည္ဟု ယူဆၾက၏ ။
သိပၸံပညာက ထုိသုိ႕ေသာ ဒ႑ာရီဆန္သည္႔ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ားကို ဖယ္ရွား၍ ေခတ္သစ္လူသား၏ အသိညာဏ္ကုိ ဖြံ႕ျဖဳိးတုိးတက္ေအာင္ မ်ားစြာ စြမ္းေဆာင္ေပးခဲ႔ျပီးျဖစ္ပါေသာ္လည္း အတိတ္က အေမြခံ ရွရွိခဲ႔သည္႔ အယူသီးမူမ်ားမွာ လူနွင္႔အတူ ရွင္သန္က်န္ရစ္ေနဆဲျဖစ္၏ ။ သူသည္ သူကုိယ္တုိင္ အက်ဥ္းခ်ထားေသာ အေနွာင္အဖြဲ႔မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ၾကဳိးပမ္းရေပဦးမည္ ။
အယူသီးမူမ်ားသည္ စိတ္ကုိ အားေပ်ာ႔ေစျပီး လူကုိ ေက်းကၽြန္အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေစ၏ ။ အယူသီးေသာစိတ္ကူးမ်ား- ယုံၾကည္မူမ်ားနွင္႔ က်င္႔စဥ္မ်ားသည္ ပညာမတတ္သူမ်ားအၾကား`၌သာမက ေကာင္းစြာ ပညာတတ္ေျမာက္သူမ်ား`၌ပါ ထူးဆန္းစြာ စြဲစြဲျမဲျမဲတည္ရွိေနၾကေပ၏ ။
လူ႕အဖြဲ႕အစည္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေအာက္ပါ စကားကုိ သတိရသင္႔ေပ၏ --- မည္သည္႕ေနရာ`၌မဆုိ ေၾကာက္ရြံ႕မူ ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ ထုိေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ လူမုိက္`၌သာ ျဖစ္ေပၚ၏ ။ပညာရွိသူ`၌ မျဖစ္ေပၚေခ် ။
(မွတ္ခ်က္-) ေဒါက္တာမင္တင္မြန္ စာအုပ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
ေရွးက်ေသာ မူရင္းအဓိပၸာယ္အယူအဆအရ ေဖာ္ျပရာတြင္ ေၾကာက္ရြံ႕မူ ဆုိသည္မွာ ေၾကာက္ရြံ႕မူကုိ ျဖစ္ေပၚေစသည္႔အေျခအေနမွ ထြက္ေျပးရန္ၾကဳိးပမ္းျခင္းမ်ားနွင္႔လည္းေကာင္း ၊ ေသြးဆုတ္၍ အသားျဖဴျခင္း-ကုိယ္တုန္ခါျခင္း-နွလုံးခုန္ ျမန္လာျခင္း-ပါးစပ္ေျခာက္ေသြ႕ျခင္း စသည္႕ ဇီဝကမၼေဗဒေျပာင္းလဲမူမ်ားနွင္႔လည္းေကာင္း၊ ဤ သုိ႕ေသာ ဝိေသသလကၡဏာမ်ားနွင္႔ယွဥ္စပ္ေနေသာ ျပင္းျပသည္႕ခံစားမူျဖင္႔ တုံျပန္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိ၏ ။
ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ စိတ္ပညာရွင္ ဇီဝကမၼေဗဒပါရဂူတစ္ဦးျဖစ္သူ ဂၽြန္ဘရုတ္ဒတ္(စ္)ဝတ္ဆင္၏ အဆုိအရ--ေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ သင္ယူရန္မလုိေသာ ျပင္းျပေသာ ခံစားမူျဖင္႔ တုံ႔ ျပန္ခ်က္သုံးမ်ဳိးတြင္ တ တစ္မ်ဳိးျဖစ္၏ ။ က်န္နွစ္မ်ဳိးမွာ ခ်စ္ျခင္းနွင္႔ စိတ္ဆုိးျခင္းတုိ႕ျဖစ္ၾက၏ ။-ဝတ္ဆင္၏ အယူအဆအရ ေမြးခါစ ကေလးငယ္သည္ သူ႕ကုိ ထိန္းေပးထားသည္႔ ေအာက္ခံ ကူ ညီမူ ရုပ္တရက္ လြတ္သြားေသာေၾကာင္႔လည္းေကာင္း၊ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံမ်ားကုိ ၾကားရေသာေၾကာင္႕လည္းေကာင္း ေၾကာက္စိတ္ကုိစတင္ရရွိလာ၏ ။ထုိကေလးငယ္သည္ပင္ ေၾကာက္စရာ မရွိေၾကာင္း အေသအခ်ာအားကုိးစရာ ရွိေၾကာင္းကုိသိရန္ ခ်စ္ခင္မူနွင္႔ အသိေပးနွစ္သိမ္႔မူတုိ႔ လုိအပ္သည္ဟု ဝတ္ဆင္ယူဆ၏ ။ မိခင္၏ ၾကင္နာယုယမူသည္ အေျခခံစုိးရိမ္ေၾကာင္႔ၾကမူမွ ေပၚေပါက္လာေသာ စိတ္တင္းက်ပ္မူမ်ားကုိ ေျဖေလ်ာ႕ေစနုိင္သည္ ။
ေမြးစကေလးငယ္၏ အခ်ဳိ႕ေသာေၾကာက္ရြံ႕မူတုိ႔သည္ ကေလး၏ အတိတ္ ဘဝနွင္႔ ဆက္စပ္ေနသည္ဟု ယုံၾကည္ရ၏ ။ ထုိေၾကာက္ရြ႕မူမ်ားသည္ ကေလးငယ္၏ စိတ္အစဦးတြင္ လုိက္ပါလာၾကျပီး ထင္ထင္ရွားရွား လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ တည္ရွိေနၾက၏ ။ ထုိေၾကာက္ရြံ႕မူတုိ႕နွင္႔ဆက္စပ္ေနေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားသည္လည္း ကေလးငယ္စဥ္ အရြယ္`၌ ကေလး၏ စိတ္တြင္ တစ္ခါ တစ္ရံ ထင္ေပၚလာၾက၏ ။
သူ၏ နားလည္နုိင္ေသာ နယ္ပယ္ကုိ ေက်ာ္လြန္သြားသည္အခါ၊ တစ္နည္း သူနားမလည္နုိင္သည္႔ အင္းအားစုမ်ားနွင္႔ ရင္ဆုိင္ ေတြ႔ရေသာအခါ လူရုိင္းနွင္႔ တိရစၦာန္တုိ႔၏ အၾကားရွိျခားနားမူသည္ ေပၚလြင္လာ၏ ။တိရစၦာန္သည္ ပင္ကုိ သဘာဝအသိျဖင္႔ အေျခအေနနွင္႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြတု႔ံျပန္ရင္း ထုိအင္အားစုေအာက္တြင္ ေသဆုံးၾကရ၏ ။လူရုိင္းကား ထုိသုိ႕မဟုတ္၊ သူ႕ထက္ခြန္အားၾကီးၾကေသာ တိရစၦာန္ရုိင္းမ်ားနွင္႔ ဝန္းရံခံရေသာအခါ`၌လည္ေကာင္း၊ မုိးၾကီး-ေလၾကီး-မုိးၾကဳိးနွင္႔ လွ်ပ္စီးကဲ႔သုိ႕ေသာ သဘာဝခြန္အားမ်ားနွင္႔ ရင္ဆုိင္ရေသာအခါ`၌လည္းေကာင္း၊ ငလ်င္လွဳပ္ျခင္း-မီးေတာက္ေပါက္ကြဲျခင္း-ကပ္ေရာဂါ ဆုိက္ေရာက္ျခင္းစသည္႔ သဘာဝေဘးဆုိးမ်ားနွင္႔ ၾကဳံေတြ႔ရေသာအခါ`၌လည္းေကာင္း၊ လူရုိင္းသည္ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔လ်က္ ေျမျပင္ေပၚတြင္ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ကာ မသိနုိင္ေသာ စြမ္းအားမ်ားထံမွ အကာအကြယ္ေပၚရန္ အကူအညီကုိ ေတာင္းခံ၏ ။
သူ၏ျပင္ပတြင္ စြမ္းအားတစ္ရပ္ရွိသည္ဟူေသာ သူ၏ေရွးဦးယူဆခ်က္မွ ေရွးလူရုိင္းတုိ႔သည္ ဘာသာေရးထုံးတမ္းဓေလ႔နွင္႔ ကုိးကြယ္ျခင္းတုိ႕ကုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ႔ၾက၏ ၊ သဘာဝစြမ္းအားမ်ားကုိ သူတုိ႔၏ ဘုရားမ်ားအျဖစ္ ျပဳလုပ္ခဲ႔ၾက၏ ။သူတုိ႔ကုိ ေက်နပ္သေဘာက်ေအာင္ ျပဳလုပ္နုိင္သည္႕နည္းတူ ထုိသဘာဝစြမ္းအား--ဘုရားမ်ားကုိလည္းဆုေတာင္းျခင္းျဖင္႔ ေက်နပ္နွစ္သက္ေစနုိင္သည္ ဟု သူတုိ႔ယူဆၾက၏ ။ ေကာင္းေသာ အင္အားစုမ်ားသည္ ေကာင္းေသာ -နတ္ဘုရားမ်ား ျဖစ္လာၾကျပီးလွ်င္ဆုိးရြားသည္႔အင္အားစုမ်ားမွာ ဆုိးရြားေသာ-နတ္ဘုရားမ်ား ျဖစ္လာၾက၏ ။
သဘာဝ၏ အေျခံနိယာမမ်ားကုိ နားမလည္နုိင္ၾကေသာ လူအေပါင္းဆီသုိ႔ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းသည္ ဝင္ေရာက္လာ၏ ။ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းသည္ အယူသီးေသာယုံၾကည္မူမ်ားကုိ စတင္ျဖစ္ေပၚေစေသာ အေျခခံသေဘာတရား သုိ႕မဟုတ္ လွဳံ႕ေဆာ္မူ တစ္ရပ္ျဖစ္၏ ။ ဖန္ဆင္းရွင္၏ ျငဳိျငင္မူကုိ ခံရသည္ဟူေသာ အယူအဆကို ဘာသာတရားမ်ားစြာ၏ ဘာသာဝင္မ်ားတုိ႔၏ စိတ္ဝယ္ သြတ္သြင္းေပးထားၾကသည္ ။ဤ ဘာသာဝင္မ်ားသည္ အစစ အရာရာကုံလုံျပည္႔စုံဖုိ႕အတြက္ ဘုရားသခင္အေပၚ တည္မွီေနသည္ဟု ယုံၾကည္ၾက၏ ။
အခ်ဳိ႕ေသာ ဘာသာေရးစနစ္မ်ားနွင္႔ ကုိးကြယ္မူတုိ႔၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္သည္ မသိျမင္နုိင္ေသာစြမ္းအားကုိ ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ေသာ ပင္ကုိ သဘာဝ၏ အလုိအေလ်ာက္ ေၾကာက္ရြံ႕မူေပၚတြင္ အေျခခံထားၾက၏ ။ ဘာသာတရားမ်ားက ဖန္တီးထားၾကေသာ ေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ ေၾကာက္ရြံ႕မူမ်ားတြင္ အဆုိးဆုံးအသြင္ျဖစ္၏ ။ အေၾကာင္းမွာ ထုိေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ စိတ္ကုိေထာက္ေျခာက္ထဲ`၌ အက်ဥ္းခ်ထားေပးေသာေၾကာင္႔ျဖစ္၏ ။ ေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ အယူသီးမူၾကီးထြားလာရန္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးျပီးလွ်င္ အယူသီးမူကုိ မသိမူ ---အဝိဇၨာ၏ ျမဴထုထဲတြင္ ရွင္သန္ ဖြံ႕ျဖဳိးေနေပ၏ ။
လူသားသည္ သူ၏ ျပႆနာမ်ားကုိ အျမဲတေစေျဖရွင္းေပးနုိင္ျခင္းမရွိေသာ အဆက္မျပတ္ ေျပာင္းလဲေနသည္႔ ဤကမၻာ`၌ သူနွင္႔ သူခ်စ္ေသာသူမ်ားအတြက္ လုံျခဳံမူကုိ ေမွ်ာ္ကုိးတမ္းတမိ၏ ။ တစ္စုံတစ္ခုေသာျပႆနာကုိ ဝန္းရံထားၾကေသာ အေျခအေနမ်ား ေျပာင္းလဲသြားျပီးလွ်င္ အျခားေသာ ျပႆာနာ အသစ္မ်ား ေပၚေပါက္လာၾကသျဖင္႔ သူသည္ ယခင္ အတုိင္းပင္ စိတ္ရူတ္ေထြး၍ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘဲ က်န္ရစ္၏ ။ သူသည္ ပင္လယ္ကမ္းေျခတြင္ သဲရဲတုိက္မ်ားကုိ တည္ေဆာက္ထားျပီးေနာက္ လိမ္႔တက္လာေသာလွဳိင္းလုံးတုိင္းကုိ စုိးရြံ႕ေနရသည္႕ကေလးငယ္ပမာ စုိးရိမ္ေၾကာင္႔ၾကလ်က္ရွိ၏ ။
ဤသုိ႕လုံျခဳံမူကုိ ေတာင္႔တ၍ ေသျခင္းတရားကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ေနမူတုိ႔ေၾကာင္႔ လူသားသည္ အယူသီးျခင္း၏ သားေကာင္းအျဖစ္သုိ႔ က်ေရာက္သြား၏ ။ စၾကဝဠာ၏ နက္နဲသိမ္ေမြ႔မူနွင္႔ဝန္းရံေနေသာ လူသားသည္ သူေၾကာင္ရြံ႕ေသာ အရာမ်ား`၌ ယုံၾကည္အားကုိးမူကုိ သူျပဳစုပ်ဳိးေထာင္၏ ။မသိမူ--အဝိဇၨာနွင္႔ မသိနားမလည္နုိင္ေသာ အရာကို ေၾကာက္ရြံ႕မူတုိ႔သည္ပင္ ရွးဦး ဘာသားေရးယုံၾကည္မူမ်ားကုိ ျဖစ္ေပၚလားေစၾက၏ ။စၾကဝဠာ၏ အလုပ္ လုပ္ေနပုံမ်ားကို မည္သည္႔အခါမွ် မမွားယြင္းနုိင္ေသာ သဘာဝလြန္ဘုရားသခင္မ်ား၏ ဖန္ဆင္းမူျဖင္႔ ရွင္းျပၾက၏ ။ ဘုရားသခင္မ်ားသည္ ့ျဖစ္ပ်က္သမွ် အရာ အားလုံးကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ထားၾကသည္ဟု ယူဆၾက၏ ။
သိပၸံပညာက ထုိသုိ႕ေသာ ဒ႑ာရီဆန္သည္႔ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ားကို ဖယ္ရွား၍ ေခတ္သစ္လူသား၏ အသိညာဏ္ကုိ ဖြံ႕ျဖဳိးတုိးတက္ေအာင္ မ်ားစြာ စြမ္းေဆာင္ေပးခဲ႔ျပီးျဖစ္ပါေသာ္လည္း အတိတ္က အေမြခံ ရွရွိခဲ႔သည္႔ အယူသီးမူမ်ားမွာ လူနွင္႔အတူ ရွင္သန္က်န္ရစ္ေနဆဲျဖစ္၏ ။ သူသည္ သူကုိယ္တုိင္ အက်ဥ္းခ်ထားေသာ အေနွာင္အဖြဲ႔မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ၾကဳိးပမ္းရေပဦးမည္ ။
အယူသီးမူမ်ားသည္ စိတ္ကုိ အားေပ်ာ႔ေစျပီး လူကုိ ေက်းကၽြန္အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေစ၏ ။ အယူသီးေသာစိတ္ကူးမ်ား- ယုံၾကည္မူမ်ားနွင္႔ က်င္႔စဥ္မ်ားသည္ ပညာမတတ္သူမ်ားအၾကား`၌သာမက ေကာင္းစြာ ပညာတတ္ေျမာက္သူမ်ား`၌ပါ ထူးဆန္းစြာ စြဲစြဲျမဲျမဲတည္ရွိေနၾကေပ၏ ။
လူ႕အဖြဲ႕အစည္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေအာက္ပါ စကားကုိ သတိရသင္႔ေပ၏ --- မည္သည္႕ေနရာ`၌မဆုိ ေၾကာက္ရြံ႕မူ ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ ထုိေၾကာက္ရြံ႕မူသည္ လူမုိက္`၌သာ ျဖစ္ေပၚ၏ ။ပညာရွိသူ`၌ မျဖစ္ေပၚေခ် ။
(မွတ္ခ်က္-) ေဒါက္တာမင္တင္မြန္ စာအုပ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
စာဖတ္သူ အားလုံး ေဘးရန္ကင္းကြာ-စိတ္ခ်မ္းသာျပီး လုိအင္ဆႏၵ မွန္သမွ်တုိ႕ လုံးဝ ဥႆုံျပည္႔ စုံ နုိင္ၾကပါေစ…..
အရွင္ကု႑လ(ဟိတကာရီ)
No comments:
Post a Comment